Usługi oferowane poznańskim seniorom w ramach projektu ‚Poznań VIVA senior‘

Złota rączka, bilet dla seniora, pudełko życia,  taksówka dla seniora – to niektóre z usług oferowanych poznańskim seniorom w ramach projektu „Poznań, VIVA senior”. Przypominamy o nich poniżej:

Fot. 123rf (za ‚Gł.Wlkp.’)

ZŁOTA RĄCZKA. Bezpłatne, drobne naprawy w domach seniorów – na przykład cieknący kran, zepsuta spłuczka, przepalona żarówka w lampie, wywiercenie. Z usług „złotej rączki” mogą skorzystać osoby samotne, w wieku 65 +, ale także samotne małżeństwa. Zgłoszenia przyjmuje miejskie call center pod numerem telefonu 61 646 33 44

Fot. Adrian Wykrot

BILET SENIORA. Osoby, które ukończyły 65 lat a jeszcze nie ukończyły 70. roku życia, które są mieszkańcami Poznania lub gmin, objętych porozumieniami międzygminnymi mogą skorzystać z atrakcyjnego cenowo biletu okresowego. Za PEKĘ na 366 dni zapłacą 50 zł.

Fot. Łukasz Gdak

PUDEŁKO ŻYCIA. Dostępne są w Centrum Inicjatyw Senioralnych przy ulicy Mielżyńskiego 24 w Poznaniu. Osoba starsza czy jej opiekun dostanie je za darmo. W pudełku znajduje się karta informacyjna, którą należy wypełnić, umożliwiająca sprawne przeprowadzenie akcji ratunkowej. Część medyczną, dotyczącą przebytych chorób, operacji, przyjmowanych leków, alergii itp., wypełnia lekarz. Drugą część wypełnia senior. Wpisuje on dane osób z numerami telefonów, które należy powiadomić w razie potrzeby (np. w przypadku hospitalizacji komu przekazać klucze od mieszkania, kto zajmie się psem czy kotem).

Fot. Dariusz Gdesz

TAKSÓWKA DLA SENIORA. Projekt został uruchomiony pod koniec października 2017 r. Poznaniacy w wieku 70 lat i więcej, którzy mają trudności w samodzielnym poruszaniu się komunikacją publiczną, mogą zamówić bezpłatną usługę transportową w dogodnym dla siebie terminie. Zgłoszenia przyjmowane są pod numerem telefonu 22 43 900 50. Z bezpłatnych przejazdów taksówką do lekarza, szpitala, urzędu lub na cmentarz, by odwiedzić groby bliskich można skorzystać maksymalnie trzy razy w miesiącu. W 2017 r. wykonano 1111 przewozów.

Fot. Łukasz Gdak

„Informacja o uruchomieniu [z dniem 1 lutego 2018 r.] mobilnej biblioteki będzie kolportowana przez Miejską Radę Seniorów, Centrum Inicjatyw Senioralnych, media. – Rozmawialiśmy też z Kurią Metropolitalną, by księża przekazywali ulotkę o tej usłudze, gdy raz w miesiącu odwiedzają z komunią chorych w swojej parafii – mówi J. Solarski. I dodaje: – Przygotowujemy się też do uruchomienia darmowej wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego. Często osoby starsze po opuszczeniu szpitala potrzebują łóżka, chodzika, kul czy wózka. Do czasu, gdy załatwią sobie refundację na zakup takiego sprzętu, mogłyby go bezpłatnie wypożyczyć.”

Powyższe info zaczerpnięto z ‚Głosu Wielkopolskiego‚.
Warto zapoznać się z pełnym tekstem art. Bogny Kisiel z 16 stycznia 2018 zamieszczonym na portalu ‚Głosu Wielkopolskiego‘ – zawiera więcej przydatnych info. Czytaj – TU

PS
Wkrótce zamieszczone zostaną na stronie zasady i warunki uzyskania 10-tysięcznego bezzwrotnego grantu na adaptację mieszkania do starości‚. Nadto, ukaże się informacja o tzw. ‚jednym okienku‚, gdzie Senior uzyska niezbędne wskazówki, gdzie i jak załatwić daną sprawę ważną dla osoby w starszym wieku.

Aktualnie trwają prace nad tymi dwoma praktycznymi zagadnieniami przydatnymi Seniorom.
W najbliższą środę 31 stycznia odbędzie się spotkanie w ZKZL-u, na którym przyjęte zostaną obowiązujące zasady przyznawania wspomnianych grantów (więcej o tym – TU).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *