Projekt oczekujący na podjęcie
PROJEKT OCZEKUJACY NA PODJĘCIE
Uchwała Nr … /2014
Miejskiej Rady Seniorów przy Prezydencie Miasta Poznania
z dnia ……………………….. 2014 roku
w sprawie:
przeprowadzenia w 2014 roku działań informacyjno-promocyjnych seniorów
Na podstawie:
1. Uchwały Nr XXIV/128/V/2007 Rady Miasta Poznania z dnia 25 października 2007 r. w sprawie powołania Miejskiej Rady Seniorów
2. Regulaminu Miejskiej Rady Seniorów drugiej kadencji – uchwała nr 01/2011 r. z dnia 23 listopada 2013 r.
Miejska Rada Seniorów na posiedzeniu w dniu ……………………………… 2014 roku uchwala:
Paragraf 1
Miejska Rada Seniorów (MRS) postanawia wystąpić do władz Poznania, a w szczególnosci do Centrum Inicjatyw Senioralnych (CIS) w Poznaniu, którego powstanie inicjowała, z wnioskiem o włączenie się we wspólną realizację planowanych na 2014 działań PR, których celem będzie:
· poprawa wizerunku seniora 60+ w kontekście biernego starzenia się i starości w odbiorze społecznym oraz ograniczenie ageizmu; senior powinien być bardziej widoczny w miejskiej przestrzeni publicznej;
· zmiana wyobrażeń o seniorach, także w ich własnej autopercepcji;
· oswajanie adresatów tych działań, tj. mieszkańców Poznania w różnym wieku poczynając od modzieży, z wizją aktywnego uczestnictwa seniorów w różnych obszarach życia społecznego, co można połączyć także z promocją wolontariatu seniorów, a także przełamywanie stereotypów na temat seniorów i starości oraz budowanie ich autorytetu.
Paragraf 2
Cele powyższe można osiągnąć poprzez:
· zamierzone i systematyczne działania zmieniające społeczny obraz osoby starszej jako nieaktywnej i wymagającej wsparcia;
· wytrwałe kreowanie wizerunku osoby starszej jako aktywnego uczestnika życia społecznego (m.in. wolontariat kompetencji) przeciwdziałając tym samym błędnym przekonaniom o jej roli biernego obserwatora życia społeczności obywatelskiej;
· przekazywanie nie tylko przykładów radosnego przeżywania starości, ale także podkreślanie wartości potencjału, wiedzy i doświadczenia tkwiącego w seniorach 60+, wspieranie działań i inicjatyw osób starszych.
Paragraf 3
W powyższym działaniu, w celu podniesienia jego atrakcyjności oraz zasięgu, rekomenduje się wykorzystać:
· kanały powszechnie dostępne dla młodych, tj. Internet (portale społecznościowe, FB);
· tradycyjne środki przekazu (lokalne wydania gazet, regionalne stacje radiowe i TV, gabloty/druki periodyczne Rad Osiedli, parafii, kluby seniora);
· bezpośrednie kontakty do promocji nowego wizerunku seniorów (spotkania i różne działania w środowisku lokalnym);
· marketing szeptany;
· poznańskie UTW oraz NGO
Paragraf 4
Uznaje się za celowe powołanie grupy roboczej składającej się z członków Centrum i MRS , która podejmie się realizacji powyższch celów.
Paragraf 5
Uznaje się za celowe aktywne monitorowanie przebiegu realizacji powyższch celów, m.in. w formie prezentacji raz na kwartał na posiedzeniu MRS przez przedstawiciela/-li
grupy roboczej informacji o wynikach podjętych poczynań PR na rzecz seniorów 60+.
Przewodniczący
/-/Krzysztof Wodniczak
Załącznik:
Protokół wyjaśnień i interpretacji przyjętych podczas roboczego spotkania zespołu opracowującego projekt uchwały MRS z przedstawicielami CIS
Do wiadomości:
- Prezydent Miasta Poznania Ryszard Grobelny
- Przewodniczący Rady Miasta Poznania Grzegorz Ganowicz
- Desygnowana przez RM do kontaktu z MRS Maria Nowak
- Dyrektor CIS Monika Szelągiewicz
Za przyjęciem uchwały głosowało – …….. osób
Przeciw głosowało – ……….osób
Wstrzymało się od głosu – ……..osób