Projekt oczekujący na podjęcie

PROJEKT OCZEKUJACY NA PODJĘCIE

Uchwała Nr … /2014

Miejskiej Rady Seniorów przy Prezydencie Miasta Poznania

z dnia ……………………….. 2014 roku

w sprawie:

przeprowadzenia w 2014 roku działań informacyjno-promocyjnych seniorów

Na podstawie:

1.     Uchwały Nr XXIV/128/V/2007 Rady Miasta Poznania z dnia 25 października 2007 r. w sprawie powołania Miejskiej Rady Seniorów

2.     Regulaminu Miejskiej Rady Seniorów drugiej kadencji – uchwała nr 01/2011 r. z dnia 23 listopada 2013 r.

Miejska Rada Seniorów na posiedzeniu w dniu ……………………………… 2014 roku uchwala:

Paragraf 1

Miejska Rada Seniorów (MRS) postanawia wystąpić do władz Poznania, a w szczególnosci do Centrum Inicjatyw Senioralnych (CIS) w Poznaniu, którego powstanie inicjowała, z wnioskiem o włączenie się   we wspólną realizację planowanych na 2014 działań PR, których celem będzie:

·      poprawa wizerunku seniora 60+ w kontekście biernego starzenia się i starości w odbiorze społecznym oraz ograniczenie ageizmu; senior powinien być bardziej widoczny w miejskiej przestrzeni publicznej;

·      zmiana wyobrażeń o seniorach,  także w ich własnej autopercepcji;

·      oswajanie adresatów tych działań, tj. mieszkańców Poznania w różnym wieku poczynając od modzieży, z wizją aktywnego uczestnictwa seniorów w różnych obszarach życia społecznego, co można połączyć także z promocją wolontariatu seniorów,  a także przełamywanie stereotypów na temat seniorów i starości oraz budowanie ich autorytetu.

Paragraf 2

Cele powyższe można osiągnąć poprzez:

·      zamierzone i systematyczne działania zmieniające społeczny obraz osoby starszej jako nieaktywnej i wymagającej wsparcia;

·      wytrwałe kreowanie wizerunku osoby starszej jako aktywnego uczestnika życia społecznego (m.in. wolontariat kompetencji) przeciwdziałając tym samym błędnym przekonaniom o jej roli biernego obserwatora życia społeczności obywatelskiej;

·      przekazywanie nie tylko przykładów radosnego przeżywania starości, ale także podkreślanie wartości potencjału, wiedzy i doświadczenia tkwiącego w seniorach 60+, wspieranie działań i inicjatyw osób starszych.

                                                                                                      Paragraf 3

W powyższym działaniu, w celu podniesienia jego atrakcyjności oraz zasięgu, rekomenduje się wykorzystać:

·      kanały powszechnie dostępne dla młodych, tj. Internet (portale społecznościowe, FB);

·      tradycyjne środki przekazu (lokalne wydania gazet, regionalne stacje radiowe i TV, gabloty/druki periodyczne Rad Osiedli, parafii, kluby seniora);

·      bezpośrednie kontakty do promocji nowego wizerunku seniorów (spotkania i różne działania w środowisku lokalnym);

·      marketing szeptany;

·      poznańskie UTW oraz NGO

Paragraf 4

Uznaje się za celowe powołanie grupy roboczej składającej się z członków Centrum  i MRS ,  która podejmie się realizacji powyższch celów.

Paragraf 5

Uznaje się za celowe aktywne monitorowanie przebiegu realizacji powyższch celów, m.in. w formie prezentacji  raz na kwartał na posiedzeniu MRS przez przedstawiciela/-li
 grupy roboczej  informacji o wynikach podjętych poczynań PR na rzecz seniorów 60+.

         Przewodniczący
/-/Krzysztof Wodniczak

Załącznik:

Protokół wyjaśnień i interpretacji przyjętych podczas roboczego spotkania zespołu opracowującego projekt uchwały MRS z przedstawicielami CIS

Do wiadomości:

  •  Prezydent Miasta Poznania Ryszard Grobelny
  • Przewodniczący Rady Miasta Poznania Grzegorz Ganowicz
  • Desygnowana przez RM do kontaktu z MRS Maria Nowak
  • Dyrektor CIS Monika Szelągiewicz

Za przyjęciem uchwały głosowało – …….. osób
Przeciw głosowało – ……….osób
Wstrzymało się od głosu – ……..osób

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *