Edukacja osób starszych. Uwarunkowania-Trendy-Metody
Fragment ‚Wprowadzenia‘ autorstwa Katarzyny Lipki-Szostak i Joanny Zienkiewicz:
„[…] Miło nam oddać Państwu do rąk publikację „Edukacja osób starszych. Uwa- runkowania – Trendy – Metody”, która powstała w ramach projektu współfinansowanego ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2012–2013. Adresowana jest ona do trenerów i trenerek osób dorosłych, którzy zajmują się bądź chcą się zająć edukacją seniorów i seniorek. […]
Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej, nazwanej przez nas „Uwa- runkowania poznawcze osób starszych”, zamieściliśmy rozdziały, które mają przybliżyć czytelnikowi proces starzenia się i zachodzące w człowieku zmiany biologiczne, psychologiczne, społeczne i poznawcze mające wpływ na proces uczenia się. Część druga: „Osoby starsze w procesie edukacji”, pokazuje trendy edukacji w grupach zaawansowanych wiekiem oraz doświadczenia trenerów i trenerek pracujących z osobami w okresie późnej dorosłości. Publikacja kończy się propozycją zasad pracy edukacyjnej z seniorami i seniorkami.[…]“
Pełny tekst (99 stron) e-publikacji czytaj TU
Poniżej skan spisu treści (kliknij obraz, by powiekszyć):