Akcja społeczna ‚Zauważeni‘ – buduje międzypokoleniowy szacunek i zaufanie

“Polska się starzeje. Osób po 60 roku życia regularnie przybywa. Wkrótce stanowić będą już jedną trzecią społeczeństwa. Doświadczeni, ale często samotni. Niekiedy zagubieni w świecie pełnym nowych technologii. Oni też chcą być zauważeni. Stąd kampania społeczna „Zauważeni”.

Społeczeństwo wobec seniorów jest dość represyjne; spycha ich na margines i obsadza w schematycznych rolach. Nie każda babcia chce bawić wnuki, a dziadek majsterkować. Zaawansowany wiek jest całkowicie naturalny, ma swoje konsekwencje, podobnie jak dzieciństwo. Byłoby idealnie, gdyby uśmiech, życzliwość wobec starszych były tak samo oczywiste, jak wobec dzieci. Seniorzy mają prawo funkcjonować w swoim tempie, ciesząc się przyjaznym zainteresowaniem otoczenia. Zamierzamy promować takie postawy – mówi Monika Szymborska, producentka programu Uwaga TVN.

_PRW7322_01

Fot. Wojciech Prokopczuk – TVN

Wspieram, doceniam, okazuję życzliwość, szanuję – takie postawy wobec seniorów chcemy promować jako redakcja programu UWAGA! TVN. Dlatego wspólnie z Fundacją ZACZYN przygotowaliśmy kampanię społeczną „Zauważeni”, która kieruje uwagę na seniorów i ich potrzeby. Razem z Wami, naszymi widzami, chcemy budować międzypokoleniowy szacunek i zaufanie. […]”

Obejrzyj też krótką filmową ilustrację TU

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *