W poszukiwaniu serdeczności

„Ma sprawić, żeby seniorzy nie czuli się samotni, zwłaszcza teraz, w czasie izolacji. Telefon Serdeczności uruchomiony został niedawno, a już zdążył wesprzeć niejedną osobę. Chętnych, żeby usłyszeć życzliwy głos i po prostu się wygadać, nie brakuje.

Telefon ruszył w kwietniu. Działa od poniedziałku do piątku w g. 12–20 pod numerem 691 870 091. Obsługuje go Małgorzata Łucka z Zespołu Dziennych Domów Pomocy w Poznaniu, która na co dzień pracuje z seniorami.

– Brakowało takiego telefonu, niekoniecznie informacyjnego, w tym zakresie działa od lat Centrum Inicjatyw Senioralnych. Chodziło o taki telefon do rozmów, spokojnych i życzliwych – wyjaśnia Wojciech Bauer, dyrektor Centrum Inicjatyw Senioralnych. – Telefon Serdeczności powstał z Inspiracji płynących z wielu stron: z Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych, Centrum Inicjatyw Senioralnych, ale też od samych seniorów. Usługę realizują osoby, które mają ogromne doświadczenie we współpracy z seniorami, są bardzo wrażliwe na potrzeby osób starszych, potrafią i przede wszystkim lubią rozmawiać z drugim człowiekiem.

Tu nie trzeba mieć najwyższych kwalifikacji psychologiczno-pedagogicznych, ale należy wykazać się ogromną empatią.
Numer Telefonu Serdeczności wybierają przede wszystkim seniorzy, chociaż zdarzają się też połączenia od osób młodszych, najczęściej są to kobiety. Mężczyźni kontaktują się rzadziej i zadają raczej konkretne pytania. Dziennie dzwoni od kilku do kilkunastu osób, jednak teraz, kiedy jest trochę mniej obostrzeń, liczba telefonów nieco zmalała. […]“

Pełny tekst art. Aleksandry Gracjasz w miesięczniku online „Senioralny Poznań“ 2020 Nr 6, s.3 czytaj – TU
O „telefonie serdeczności“ czytaj także – TU

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *