Projekt ManAGEr

To kolejny przykład wartych upowszechnienia międzypokoleniowych działań integracyjnych, o których czytamy na stronie CIS-u w Poznaniu:

W konsekwencji dużego zainteresowania filmem „Drogi dwudziestoletni”, CentrumIS zdecydowało się na wykorzystanie nagrania w celach edukacyjnych w projekcie ManAGEr. Na użytek projektu powstał scenariusz lekcji wychowawczej, traktujący nagranie jako pretekst do rozmowy z młodzieżą na temat starzenia się i solidarności międzypokoleniowej. Podczas zajęć prowadzonych wg wspomnianego scenariusza, uczniowie mają okazję do:

– osobistej refleksji nad kolejnymi etapami życia oraz pozytywnego zaprojektowania własnej starości,
– zrozumienia zmian w aktywności życiowej, zachodzących wraz z wiekiem oraz uświadomienia sobie stałości pewnych cech, przekonań i wartości, mimo upływającego czasu,
– zwiększenia świadomości dotyczącej mechanizmów uprzedzeń i wykluczenia ze względu na wiek,
– poznania pozytywnych aspektów starości, przykładów aktywności w starszym wieku oraz współpracy międzypokoleniowej,
– poznania i omówienia pojęć: aktywne starzenie się, solidarność międzypokoleniowa, ageizm.

W listopadzie i grudniu 2012 r. pilotażowe zajęcia zostały przeprowadzone wśród uczniów 5 klas pierwszych II LO im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej w Poznaniu. Zajęcia okazały się interesującą propozycją zarówno dla młodzieży jak i pedagogów. Scenariusz, po wprowadzeniu niewielkich modyfikacji, wraz z ofertą przeprowadzenia zajęć, trafi w I kwartale 2013 roku do kolejnych szkół średnich w Poznaniu.

Źródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *